Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzat közleménye – Hivatali ügyfélfogadás változása

 

Tájékoztatjuk a tisztelt ügyfeleket, hogy a járványhelyzetre tekintettel a pécsi Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje március 18-a, szerdától változik.

A Hatósági Főosztály Kossuth téri épületében az ügyfélfogadást korlátozzuk. A sorszámokkal az ügyfelek az épület előtt tudnak várakozni. A beadványokat, kérelmeket a portaszolgálatnak kell leadni, az ügyfelek az ügyintézőkkel nem tudnak találkozni. Egy nap alatt maximum 100 ügyfél fogadására van lehetőség az épületben.

Arra kérjük a tisztelt pécsi polgárokat, hogy elsősorban az elektronikus elérési módokat válasszák a hivatallal való kapcsolatfelvétel érdekében. Személyesen csak akkor jöjjenek be, ha az ügy jellege, típusa miatt az kizárólag ezen a módon intézhető. Személyesen intézhető ügy például a születés anyakönyvezése, a házassági szándék bejelentése, illetve a termőföldekkel kapcsolatos elővásárlási jog bejelentése. A polgári házasságkötésekre továbbra is lehetőség van, de csak a Kossuth téri épületben és a Boldogság Házában. A szertartáson az anyakönyvvezetőn kívül csak a menyasszony, a vőlegény és a két tanú lehet jelen.

Változott a területi szociális központok működési rendje is, oly módon, hogy a II. Területi Szociális Központ (Sarolta u. 2.) átmenetileg nem fogad ügyfeleket. Az oda tartozó pécsi polgárokat a III. sz. Területi Szociális Központ (Esztergár Lajos u. 19.) fogadja. Felhívjuk arra a figyelmet, hogy biztonsági okokból az egy nap alatt kiadott sorszámok limitálásra kerülnek, továbbá az épületben egyszerre legfeljebb annyi ügyfél tartózkodhat, ahány ügyintéző.

Változott továbbá az Önkormányzati Adóhatósági Főosztály ügyfélfogadása is, arra tekintettel, hogy az esedékes adóbefizetési határidővel összefüggő, személyes megjelenéssel járó ügyintézési feladatok legnagyobb részét az elmúlt napokban elvégeztük. Ennek megfelelően ezen ügytípusban is azt kérjük, hogy a jogszabály alapján kizárólag elektronikus kapcsolattartási formára kötelezett adózókon – tehát a gazdálkodó szervezeteken – túl, a magánszemélyek is az elektronikus elérési módokat válasszák. Személyesen megjelenő ügyfelet csak kivételes esetben fogadnak, lévén az adóigazgatásban az ügyek intézhetők távoli eléréssel is, nincs megjelenési kötelezettség.

A nem hatósági területen jelentkező ügytípusokban a személyes ügyintézés szünetel, ügyfeleink számára a publikált elérhetőségeken – telefon, email – állnak a kollégák rendelkezésre. Köszönjük a megértésüket! Vigyázzunk egymásra!

Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata, Polgármesteri Hivatal